Wednesday, 3 October 2012

Recounts.

This week we started to learn how to write a recount of a personal experience. The children have discussed the importance of including the "who", the "where", the "when", and the "why". We have also looked at how to put our thoughts down in order.

So what did we do? First of all, we needed a personal experience to write about so... we all went a mini-excursion to Edge Park! The children were asked to pay special attention to what they saw, what they smelled, what they heard. When we came back to the classroom, we reflected upon what we had experienced and we used our recount rules and processes to record our shared experience.

Here is what we came up with:

Lundi matin, Madame Paré et la classe sont allées à Edge Park. Il a fait beau, donc nous n'avons pas porté nos manteaux. Nous avons quitté l'école en ligne et nous avons été silencieux. Tout d'un coup, quand Mme a ouvrit la porte, la classe a couru et a rigolé. Pendant notre visite au parc, nous avons vu des papillons jaunes, des oiseaux, et deux bébés. Nous avons entendu les voitures et les élèves qui rigolaient. En plus, nous avons entendu des élèves qui criaient " Madame ! "  Toute la classe a joué.   On a été très bien amusé !  C'êtait excitant et on veut y aller une autre fois !

Running towards Edge Park.

Almost there...

First sight of the park!

Je suis un lapin au parc Madame!

On joue sur le bascule.

On explore.



Regarde-moi Madame ! 

On s'amuse avec les balançoires.



On monte et descende la colline.

On a vu des bébés.







Voici notre belle classe !



On explore la petite forêt.

Regarde parmi les arbres !

On retourne à l'école.

Madame - regarde tout le sable dans mes souliers !

The students are also working on drawing pictures of their favourite moment during our mini-excursion. Here are some that were finished today:





No comments:

Post a Comment